Terra Inc0gnita
Forum Terra Inc0gnita
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 Statystyki    Regulamin

System autorski TerraInc0gnita - drugie podejście
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> System TerraInc0gnita
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 06-05-2006 2:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zupełnie. Nie chodzi mi o "wiek węgla i pary", tylko o coś bardzo zbliżonego do naszego średniowiecza, jeśli chodzi o rozwój cywilizacyjny. Z tą różnicą, że będzie magia i ewentualnie coś jeszcze, no i inne realia administracyjno - organizacyjne. Po prostu będzie bez innych ras. Myślę, że to może być ciekawe.

Edyta kazala przeniesc m polowe tego postu do innego wątku, bo to tam toczy się rozmowa o świecie.
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 06-05-2006 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Buzz napisał:
Od razu przyszedł mi do głowy jeden pomysł. A może by tak zrezygnować z innych ras i zostawić tylko ludzi. Ludzi, którzy tworzą jakieś pańśtwa, czy księstwa, zakony i inne takie. Przecież do szczęścia wcale nie są potrzebne ani elfy i krasnoludy ani gobliny i inne kotołaki.

Ja lubię różne rasy... Lubię też długo tworzyć postać i zastanawiać się nad każdym szczególikiem... Raz grać elfem, a raz krasnoludem, lub wietrzniakiem, a później reptilionem. Bardzo mi pasuje takie urozmaicenie. Różne psychiki, różne zachowania... A człowiekiem jestem na co dzień Big Grin


I z innej beczki Uśmiech
Wpadłem na takiego pomysła... W większości systemów kapłani traktowani są przez graczy jak czarodzieje, tylko że z innymi czarami (głównie leczą). Zero odgrywania itd.... Poza tym teoretycznie magia kapłańska to moc od boga, a czarodzieje to szkolenia i wrodzone zdolności. W praktyce jednak mechanika rzucania czarów jest identyczna dla obu profesji, co całkowicie przeczy tym niby różnym źródłom mocy.

I mój pomysł:
Nie istnieje coś takiego jak czary kapłańskie! Żadnego rzucania czarów przez kapłana Uśmiech
Na dodatek kapłana nie traktowałbym jako profesji, bo to powołanie jest, lub wybór boga... i trafić może na każdego. Nawet na czarodzieja. Bo czemuż to mag nie może być pobożny?

Ten kto grałby kapłanem, ma duuużo obowiązków. Świąt musi pilnować (sorki chłopaki nigdzie z wami nie idę, w ten szczególny dzień roku musze wysmarować się miodem i odwalić 5 godzinny taniec), zasad wiary przestrzegać, pomagać wyznawcom za darmoche... Słowem zachowywać się jak na kapłana przystało.
W zamian od czasu do czasu (raz na miesiąc powiedzmy), bóg może zaszczycić kapłana spojrzeniem... I spełnić jakąś jego prośbę (w miarę rozsądku i zgodnie z domeną boga). A niech ktoś w taki dzień kapłana zaczepi, to szybko przekona się jak celne są pioruny kuliste. Uśmiech

Słowem takie solidne urozmaicenie postaci, nakładające wiele obowiązków i dające niewiele bonusów. Za to radochy z odgrywania pełno Uśmiech
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 07-05-2006 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taka wizja kapłanów bardzo mi się podoba. Świetny pomysł. Tylko z tym pomaganiem wyznawcom za darmochę, to trochę przesadziłeś. Przecież nawet w naszym realnym świecie tak się nie dzieje, a i trzeba dodatkowo płacić za teoretycznie jego normalne obowiązki (np. ślub) Uśmiech . Ale sama opcja, by kapłani nie mieli czarów tylko czasem, na prawdę czasem bóg spojrzał na nich łaskawym okiem jest dobre. Można posunąć się dalej i jedynym bonusem dla kapłana będzie szasunek jego wiernych. No, ale to już może za duże wyrzeczenie.
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Bojo
Site Demon


Dołączył: 01 Gru 2001
Posty: 1136
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-05-2006 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aachi napisał:
Wpadłem na takiego pomysła... W większości systemów kapłani traktowani są przez graczy jak czarodzieje, tylko że z innymi czarami (głównie leczą). Zero odgrywania itd.... Poza tym teoretycznie magia kapłańska to moc od boga, a czarodzieje to szkolenia i wrodzone zdolności. W praktyce jednak mechanika rzucania czarów jest identyczna dla obu profesji, co całkowicie przeczy tym niby różnym źródłom mocy.

W większości systemów krasnoudy są traktowane jak maszyny do zabijania, w większości systemów elfy to dobrzy magowie ale takie myślenie do niczego nie prowadzi. Ja gram/prowadzę od kilkunastu lat i jeszcze nie widziałem aby ktoś grał kapłanem /no raz dziewczyna zagrała kapłanką jakiegoś złego boga w ADD ale jakoś szybko spłonęła na stosie Uśmiech /.
Czy wy chcecie z kapłanów zrobić żebraków? Kapłan nie ma czarów tylko łaskę od boga która pozwala mu na uzyskanie podobnego efektu jak czarodziej przy rzucaniu czaru.
Jak ktoś nie umie grać w RPG to i najlepiej napisany system mu nic nie da więc wydaje mi się, że nie możemy się kierować takim kryterium o jakim wspomina Aachi.
Zakładamy, że w ten system będziemy grać my i będziemy odpowiednio umieli odegrać wybraną przez siebie rolę.
_________________
--< gg: 217168 -|- e-mail: bojo@ti-rpg.pl -|- WWW: www.elf.tio.pl >--
Uderzył grom, | Błysnął piorun, | A potem zgasły gwiazdy. | I księżyc spadł z nieba.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 07-05-2006 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak wiadomo osoby duchowne zawsze traktowane są w społeczeństwie z należytym szacunkiem (który wynika ze strachu przed samym bogiem, jak i z pożyteczności samych kapłanów). Nie należy brać dosłownie, że wszystko robi za darmochę Uśmiech Darowizny w każdym wyznaniu są mile widziane Uśmiech Po za tym część usług jest płatna.

Bojo napisał:
...która pozwala mu na uzyskanie podobnego efektu jak czarodziej przy rzucaniu czaru...

I to jest właśnie według mnie zły sposób myślenia popełniany w większości systemów. W żadnym wypadku wiara nie powinna dawać efektów jak rzucanie czarów. Przez takie traktowanie kapłan praktycznie nie różni się niczym od magów. I mniej doświadczeni gracze tak właśnie ich odgrywają. Co jest winą systemów, nie graczy, którym nikt nie chce przedstawić prawidłowych wzorców.

Edit: Skróciłem posta, zostawiając tylko istotne uwagi.


Ostatnio zmieniony przez aachi dnia 20-05-2006 14:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 16-05-2006 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bojo ma trochę, że dobry gracz poradzi sobie, a słabemu nawet najlepszy system nie pomoże. Mimo to nadal przychylam się do pomysłu Aachiego, aby kapłanów traktować właśnie w ten sposób (żebrak - nie wiem czy to dobre określenie).
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Bojo
Site Demon


Dołączył: 01 Gru 2001
Posty: 1136
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 16-05-2006 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aachi napisał:
Jeśli uznamy księdza, biskupa, czy też prymasa za żebraka (utrzymują ich wierni), to moją wizję kapłana też tak można traktować. I w takim wypadku chce kapłana żebraka (bo lubie realizm i opieranie się na historii).

Jak wiadomo osoby duchowne zawsze traktowane są w społeczeństwie z należytym szacunkiem (który wynika ze strachu przed samym bogiem, jak i z pożyteczności samych kapłanów). Nie należy brać dosłownie, że wszystko robi za darmochę Uśmiech Darowizny w każdym wyznaniu są mile widziane Uśmiech Po za tym część usług jest płatna.

W historii kościół nie miał szacunku ze względu na boga ale ze względu na władzę i pieniądze które posiadał. Teraz idziemy dalej, jak to jest świat fantasy to wiara w konkretnego boga nie opiera się tylko na wierze ale i na dowodach czyli rzeczach mistycznych niedostępnych dla przeciętnego człowieka których może dokonać kapłan.

aachi napisał:
I to jest właśnie według mnie zły sposób myślenia popełniany w większości systemów. W żadnym wypadku wiara nie powinna dawać efektów jak rzucanie czarów. Przez takie traktowanie kapłan praktycznie nie różni się niczym od magów. I mniej doświadczeni gracze tak właśnie ich odgrywają. Co jest winą systemów, nie graczy, którym nikt nie chce przedstawić prawidłowych wzorców.

Winien jest MG i Gracza. Gracz który traktuje kapłana jak maga traci łaskę od boga i już nie dokonuje nadnaturalnych rzeczy. Poza tym kapłan musi przestrzegać przykazań swojego boga. Nie przestrzega traci. Kapłanowi wyznaczane są cele i misje od boga które musi spełnić. Nie wykonuje traci. Mag powiedzmy może rzucić 5 czarów. Kapłan może dokonać cudów (? nie chce użyć słowa czar) jeżeli tylko jest taka potrzeba i jest oddany swojemu bogowi dowolną ilość tyle ile będzie trzeba. Jego moc jest czerpana od boga i się nie wyczerpuje.
Widoczna jest różnica?

aachi napisał:
W młotku też pewnie pomyśleli... "Wprowadzimy głupi cennik i pozwolimy nagim krasnalom być nieśmiertelnymi... W końcu jak ktoś nie umie grać to i tak dobrze spisane zasady mu nie pomogą... A jak ktoś umie to sam sobie poprawi...". Można też od razu pójść krok dalej: "Na co komu system... Jak ktoś nie umie grać, to nawet najlepiej napisany system RPG nic mu nie da. A jak ktoś umie to sam wszystko lepiej sobie obmyśli..."

Tego nie przeskoczysz. Ludzie się różnią to co się podoba jednemu, drugiemu się już nie podoba. System wyznacza tylko pewne ramy i schematy działania. Każdy MG po jakimś czasie dostosowuje zasady do siebie i swoich graczy to normalne i oczywiste. Nie uda Ci się zamknąć wszystkiego w dokładnych zasadach i nie dasz rady ustrzec wszystkich od błędów.

aachi napisał:
Ja jednak myślę inaczej i jeśli system powstanie to chciałbym go prowadzić na TI... Gracze są różni: jedni lepsi, inni gorsi, początkujący i zaawansowani. Ja też kiedyś byłem raczkującym graczem. Zasady były dla mnie wyrocznią i dopiero gdy nabrałem doświadczenia ośmieliłem się je zmieniać jako MG. I, że nie uważam się za dobrego MG, to lubie mieć dobrze spisane zasady na których mogę się opierać.

Źle rozumujesz. Jak gracz gra to nie ma dla niego zasad, zasady określa MG. To podstawa. Jak wyjaśniasz sobie to z graczem/graczami to unikasz kłótni, że przecież ja mam 10 punktów żywotności a sztylet zadaje tylko 3. MG mówi i tak się dzieje nie musisz nikomu tłumaczyć czynników które wpłynęły na decyzję a o których gracz nic nie wie i nie powinien wiedzieć, może ten który go dziabnął tym sztyletem był demonem? [wszystko to jaskrawe przykłady proszę nie traktować ich jako argumenty]
O przypomniał mi się idealny przykład. Prowadzę kiedyś kogoś na TI kto gra elfem i w pewnym momencie czytam
To ja węszę bo nie wiem czy wiesz ale elfy mają doskonały węch
System warhammer Uśmiech Gracz informuje MG o świecie który on kreuje? Nieporozumienie.


aachi napisał:
Ps. To z kapłanem to tylko takie moje spostrzeżenie i pomysł... Zapomniałeś jednak Bojo podzielić się, czy pomysł Ci się podoba, czy nie (chyba nie, ale pewności nie mam)... I dlaczego? Skrytykowałeś tylko kryteria jakimi się kieruję, a to chyba nie one są tu istotne...

Moim zdaniem kapłan powinien mieć moce jak je nazwiemy tak je nazwiemy na razie są to czary bo tak łatwiej rozmawiać jeśli zostanie wprowadzone inne pojęcie dla czarów kapłańskich to nie ma sprawy.

Ja jestem za światem fantasy wiecie magia, bohaterzy potężni kapłani, wielkie czyny. Nie chcę odwzorowania naszego świata wystarczy, że muszę w nim żyć Wink
_________________
--< gg: 217168 -|- e-mail: bojo@ti-rpg.pl -|- WWW: www.elf.tio.pl >--
Uderzył grom, | Błysnął piorun, | A potem zgasły gwiazdy. | I księżyc spadł z nieba.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Bojo
Site Demon


Dołączył: 01 Gru 2001
Posty: 1136
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-05-2006 9:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że każdy ma prawo do własnych poglądów i do ich wyrażania (oczywiście o ile nie są sprzeczne z regulaminem Uśmiech ) i to jest właśnie dobre, że każdy ma inne zdanie.
To co ja mówię wcale nie koniecznie musi być słuszne, mogę się mylić albo ktoś po prostu może myśleć inaczej.
Przyznaje się użyłem złego sformułowania, po winienem napisać, że wydaje mi się, iż na ta sprawę mógłbyś spojrzeć z innej strony Uśmiech

Też nie mam nic przeciwko dobrze spisanym zasadom ale robiąc młotek nie możesz się zastanawiać czy ktoś przy jego pomocy wybuduje dom czy rozbije komuś głowę.

Czy wydaje mi się czy “słyszę” w twoim pisaniu sarkazm?

Poza tym ty jesteś szefem projektu i do Ciebie należy ostatnie słowo i kierunek rozwoju.
_________________
--< gg: 217168 -|- e-mail: bojo@ti-rpg.pl -|- WWW: www.elf.tio.pl >--
Uderzył grom, | Błysnął piorun, | A potem zgasły gwiazdy. | I księżyc spadł z nieba.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-05-2006 9:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem wam na czym polega problem. Za dużo teoretyzujemy. W praktyce wszystko wychodzi inaczej.
Trzeba zacząć się zastanawiac jak postacie się beda rozwijać - bo zakładamy ze będą otrzymywac nowe umiejętności, moce, czary itd. Jak sie bedzie postacią danej profesji grało.
Na przykładach to wszystko analizowac trzeba. Tak mi się wydaje.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Andre
Demoni Władca


Dołączył: 19 Mar 2003
Posty: 1572
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: 25-05-2006 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hej
zgadzam się z aachim generalnie, ale mając w pamięci, że kiedyś ten pomysł bez powodzenia usilowałem wprowadzić w życie, chciałbym zaproponować kompromis
otóż czary dla kapłana można odrzucić, ale zamiast tego wprowadzić ograniczony odpowiednik jakichś mocy
wiadomo, skoro są tutaj bogowie, którzy interweniują względnie często, to należy to wykorzystać w praktyce - choćby i po to, żeby mieli oni realne "zastosowanie" w świecie
kapłan miałby tutaj zestaw kilku mocy (zależnych od patrona) coraz to potężniejszych, odpowiodnio to poziomu "wiary" bohatera (czyli do uznania mg w zależności od odgrywania) np. moc pierwszego poziomu dostępna każdemu kapłanowi (np. błogosławieństwo, dające drobne bonusy), moc piątego (to chyba max) - coś fajniejszego (błogosławieństwo plonów czy cuś)
wszystko to dostępne tylko po przeprowadzeniu - odpowiednio do poziomu - modlitwy lub całego obrzędu
gracze będą mieli frajdę, będzie to sensowne jeśli ma być politeizm w praktyce, a może zachęcić graczy do lepszego odgrywania czy w ogóle grania kapłanem
andre-lancelot
_________________
Tu leży William co trolla ustrzelił
lecz długo się faktem tym nie weselił.
Zginął na bagnach przez zwierzoludzi zakłuty
zabrali mu gacie, płaszcz oraz buty.

NvJ
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> System TerraInc0gnita Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Modified by Bojo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group