Terra Inc0gnita
Forum Terra Inc0gnita
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 Statystyki    Regulamin

Wampir - potężny władca miasta

 
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> Świat Mroku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tsar_
Pomniejszy Demon


Dołączył: 11 Gru 2003
Posty: 20


PostWysłany: 17-12-2003 15:30    Temat postu: Wampir - potężny władca miasta Odpowiedz z cytatem

Witam

Ostatnio rozmawiałem sobie z Panterką i tak doszliśmy do wniosku, że na forum TI o wampirze umilkło niemal całkowicie i brak jest dobrych tematów. Postanowiłem więc rozpocząć nowy temat, mam nadzieję ciekawy, i zachęcić was do udzialania się w dyskusji.

Kiedy mówimy o wampirze, gramy w wampira, często słyszymy, że wampiry są władcami miast i z wrodzoną umiejętnością okręciły sobie wokół palca wszystkich, którzy mają w metropolii cokolwiek do powiedzenia.

Wszystko pięknie ładnie, ale ilu z was tak naprawdę odgrywało to w swoich kampaniach, ilu z was zdawało sobie sprawę z tego, że często od waszych znajomości i umiejętności pociągania za sznurki zależy życie waszego wampira ?

Sam często miałem kłopoty z tworzeniem kolejnych zależności, kolejnych pól do popisu gdzie bohaterowie wampirzych sag mogliby się wykazać. O ile z Ventrami czy Toreadorami szło całkiem nieźle o tyle pozostałe klany miały mniej do powiedzenia w miastach świata mroku.

Proponuje wszystkim forumowiczom zabawę w wymyślanie miejsc, ludzi, sytuacji, zależności, w których nasze wampiry mogą zaistnieć na scenie wielkiej, lub tej całkiem małej polityki. Napiszmy tu na forum swoisty przewodnik dla graczy, ułatwmy sobie życie.

Dla porządku proponowałbym aby w każdym poście zawrzeć jeden przykład a w jego tytule jasno nakreślić o co chodzi.

Dobrej zabawy !!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
 
Andre
Demoni Władca


Dołączył: 19 Mar 2003
Posty: 1572
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: 07-01-2004 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz tsar, jest drobny problem. Tytuł interesujący co prawda, ale tak określiłeś temat, że nikt niczego nie pisze (z tobą włącznie), jak widać zresztą (moja odpowiedź pierwsza). Podałbyś przykład, albo po prostu rozszerzył temat, bo "wymyślanie miejsc, ludzi, sytuacji, zależności, w których nasze wampiry mogą zaistnieć na scenie wielkiej, lub tej całkiem małej polityki" ładnie brzmi i nic więcej nie można powiedzieć. Jak zdążyłem zauważyć, niewiele osób interesuje na forum tworzenie katalogów, a raczej dyskusja nad postawionymi problemami.

Ja jestem za porozmawianiem na ten temat, bo mnie wampir jako władca miasta również interesuje. Ale lepiej niech to będzie coś w rodzaju - metody i zakres kontroli nad miastem...
Są tacy (mój MG na nieszczęsny przykład), którzy uważają, że wampiry mają pełną kontrolę nad dziedzinami, w których specjalizuje się klan. "Totalna inwigilacja", aż ciśnie się na usta raczej niefortunne określenie. Nic nie można zrobić (zainwestować w poważniejszą firmę, przemienić sobie jakiegoś leszcza w ghula, przejąć kontrolę nad pubem), żeby nie nastąpić na palce swojego ziomala, czy to o równym, czy wyższym statusie. A podejście jest bez sensu. Gdyby Ventrue kontrolowali cały większy biznes w mieście 1) nie starczyłoboby miejsca dla innych mieszkańców ŚMu 2) nie starczyłoby Ventrów do kontroli 3) miasto byłoby ich.
Ad. 1. Jasne, bierze się zawsze pod lupę ten rodzaj istot, o których traktuje posiadany przez nas system; ale są jeszcze Technokraci i Tubylcy Betonu, choć nie twierdzę, że na taką skalę, jak pijawki
ad. 2. pomijając nic nie znaczące firmy z 20 osobowym personelem, pozostaje przecież w wielkich miastach mnóstwo firm, kompanii, spółek i różnego plugawego cholerstwa mających naprawdę poważne obroty. Kontrola nad wszystkimi? Wszędzie ghule/skorumpowani lub zastraszeni pracownicy/pakiet kontrolny itd... Ogrom wysiłku, nieustanna walka o utrzymanie wpływów, a PO CO? Toż tego się nie da utrzymać! Nie lepiej mieć kontrolę nad jedną zyskowną korporacją i pomniejsze wpływy w kilku innych? Przynajmniej można się zająć polityką. A jeśli chodzi o politykę - cóż oznacza kontrola nad radą miejską? Otóż to haki na kilku radnych, nic więcej. Po co nawet ghul w tym wypadku? W końcu kadencja się skończy... A "kontrola nad policją"? Toż nie wpływy w każdym komisariacie, bo też po co? Wystarczy jeden czy dwóch ludzi w komendzie głównej.
Jak dla mnie to też kwestia rozłożenia akcentów. Ventrue to administracja, w małym (acz wystarczającym) stopniu biznes. Technokracja to media, nieco biznesu (i tu zresztą jak i powyżej jest pytanie - jakiego biznesu? bo w tym wypadku to raczej farmaceutyka i technologia, czyż nie?). Tubylcy małe firmy. I tak można dalej, bo Toreadorzy wpływy wśród artystów, Brujahowie wśród gangów, Władcy Cieni choćby lichwiarstwo, Setyci i niektórzy magowie sekty i tak dalej. A wszystkie te wpływy krzyżują się ze sobą, co mogłoby prowadzić do prawdziwych wojen o wpływy. Mogłoby to przyprawić o ból głowy, bo twórcy ŚM mało zaiste miejsca pozostawili na normalnych ludzi w świecie mroku. Ale w końcu to tylko gra, a nie prawdziwy świat, dlatego trzeba skupić się na istotach, o których prowadzimy sagę, a resztę wkomponować w tło.
Ad. 3. a jest? ciekawe, co na to powiedzą sabatnicy, magowie i cała zgraja wrzeszczących nadnaturali

No dobra. Napisałem, co mi na sercu leżało i spadam. Liczę na to, że ktoś podejmie temat. Jeśli tsar uważa, że nie o to mu chodziło, niech poprosi moderatora, aby wykasował ten post.

Pozdrawiam
Andre
_________________
Tu leży William co trolla ustrzelił
lecz długo się faktem tym nie weselił.
Zginął na bagnach przez zwierzoludzi zakłuty
zabrali mu gacie, płaszcz oraz buty.

NvJ
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> Świat Mroku Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Modified by Bojo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group