Terra Inc0gnita
Forum Terra Inc0gnita
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 Statystyki    Regulamin

Zapomniane Krainy

 
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 04-10-2004 9:06    Temat postu: Zapomniane Krainy Odpowiedz z cytatem

To jest mój ulubiony świat, nie ukrywam, ze zainteresowałam sie nim po tym, jak na rynku ukazała sie dawno temu gra dziejąca się na Wybrzeżu Mieczy:)
Chciałabym znac wasze opinie o tym świecie, bo dla mnie to jest esencja tego heroizmu, o który się posądza add:)
Nie lubię, gdy gracze chcą grać złymi postaciami w tym świecie, to po prostu nie pasuje do konwencji.
Krainy mają tyle barwnych miejsc, ze moze czasu nie starczyc na zwiedzenie wszystkiego.
No i ta magia jaką emanuje świat. bardzo mi sie podoba to, ze o magii mówi sie powszechnie. Że pomimo dystansu do niej i strachu ona stale się ujawnia, jest niemal wszedzie.
Można w ogóle tak podsumować Krainy, ze to bardzo magiczny i barwny świat. Tu wiele ras egzystuje obok siebie bez konfliktów, to wymarzone miesjce dla odkrywców, poszukiwaczy przygód, szczescia i tożsamosci:)
No i te cudne potwory:)
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
dragar
Demon Pospolity


Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 73
Skąd: 6 Krag Piekiel (Rzeszów)

PostWysłany: 04-10-2004 9:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SAlute!

No Wybrzeze Mieczy jest naprawde fajne. Ale co z troszke mroczniejszymi aspektami D&D? Ravenloft, Planescape - tam jest troche mniej zabawnie wedlug mnie. Chociaz nie mniej ciekawie. D&D ma cos w sobie co pociaga. Latwo mozna wpasc w manczkinizm - to jasne, ale jednak przy odrobinie dobrej woli gra w D&D jest naprawde super i daje duza satysfakcje.

Break On Through
Dragar
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 04-10-2004 11:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polecam "mroczny aspekt" Zapomnianych Krain w Podmroku.
Jest to kraina pod ziemią, którą zamieszkują drowy.
Warto przeczytać Trylogie Mrocznego Elfa - R.A. Salvatore do poczytania.
Bardzo ciekawa wizja społeczeństwa matriarchalnego, (gdzie rządzą kobiety - kapłanki bogini pajęczej Loth), a mężczyźni mają obowiązek szkolić się w walce bądź magii, by następnie Dom, do którego należą mógł wspiąć się hierarchii Domów. Cała operacja polega na tym, ze silniejsza rodzina wybija do nogi słabszą, po czym zapomina się o przegranym Domu jakby nigdy nie istniał. Bardzo destruktywne społeczeństwo. Wewnątrz Domów panują stałe napięcia między kapłankami, które stale walczą o miano głównej. Wszyscy walcza o dominacje.
Podobało mi sie jedno hasło z ksiażki, kiedy Drizzt zapytał dlaczego jeden z uczniów szkoły walk nie wrócił po treningu, odpowiedziano mu, ze umarł z przyczyn naturalnych - z nozem w plecach:)
To wszystko i wiele innych znajdziecie w mieście Menzoberanzan w Podmroku.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
dragar
Demon Pospolity


Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 73
Skąd: 6 Krag Piekiel (Rzeszów)

PostWysłany: 06-10-2004 9:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SAlute!

Menzoberanzzan i Podmrok zdecydowanie sa fajne, ale przygod w tym swiecie sobie nie wyobrazam. Drowy sa zbyt dobre to raz i pokonac je rady nie da. Wiec druzyna z powierzchnij odpada

A druzyna drowow? Pomysl ciekawy i dobry - ale ktory z mistrzow gry podejmie sie dobrze odtworzyc system matriarchalny? My mamy to szczescie ze Elf prowadzi, a ze kobieta jest to mysli jak kobieta. Ale mezczyzna? Nieeee

Break On Through
Dragar
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
XaRaF
Demoni Władca


Dołączył: 05 Mar 2002
Posty: 469
Skąd: Bydgoszcz / Crieff [Scotland]

PostWysłany: 07-10-2004 10:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapomniane krainy dopiero tak od niedawna poznaję, wcześniej się jedynie o nich słyszało i czytało - jakie to nie one piękne itd.
Nie powiem, brzydki to on nie jest Język ale też wszystko zależy od MG. mój obecny zaznaczył nam na początki: To wy istniejecie dla świata, a nie świat dla was. A my staramy się przeżyć, ciągle zastanawiając się czy plotka o jaskini, którą właśnie usłyszeliśmy warta jest sprawdzenia, czy może nasze szanse na przeżycie są minimalne.

Wszechobecna magia również jest ciekawym aspektem tego uniwersum, ale... Co za dużo to niezdrowo. Jeszcze zrozumiem przygódke ze skarbem na końcu, ale potykanie się o przedmioty magiczne na środku drogi w lesie to lekka przesada. No chyba, że na codzień posługujemy się widelcem +3 i łyżką z czarem Kuli ognistej. Inaczej może dojść do sytuacji jaką opisał mi właśnie ów MG: Gracze idą przez las, jeden z nich potyka się o miecz. Podnosi i identyfikuje - jest na +3. Gracz na to: E tam, bubel - i odrzuca go za siebie.

pozdrawiam
_________________
liberate tuteme ex infernis
---
Szkocja - moja nowa rzeczywistość od 19 czerwca 2007
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-10-2004 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie, bo za dużo to sie robi ekstremalnie niezdrowo.
Mam wrażenie, ze trochę ludziska opatrznie rozumieją tę wszechobecną magię - właśnie tak jak mówisz Xaraf.

Magicznosc świata bynajmniej nie moze przejawiac sie w produkowaniu artefaktów i zabijaniu smoków, bo nie o to chodzi.
Świat jest magiczny, dzięki tej nieuchwytnej atmosferze tajemnicy, jaką tworzą rozmaite sytuacje. Mistrz Gry musi zadbać o to, by poziom niesamowitosci był odpowiedni. Czasem wystarczy wprowadzic do przygody jakies miejsce cudowne i niezwykłe, albo osobę o tajemniczym pochodzeniu, co będzie budować całą otoczkę magicznosci. Zawsze się da wpleść cos niezwykłego.
Wiecie, to tak jak jest z legendami i plotkami - uwielbiamy je czytac, opowiadać i słuchać, bo przynoszą zawsze ten dreszcz emocji.
To wszytsko należy do sfery mentalnej i ważne by materialnosc nie zabiła tej atmosfery mieczem +3.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Modified by Bojo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group