Terra Inc0gnita
Forum Terra Inc0gnita
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 Statystyki    Regulamin

Charakter - jak odgrywac?

 
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dragar
Demon Pospolity


Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 73
Skąd: 6 Krag Piekiel (Rzeszów)

PostWysłany: 14-10-2004 7:01    Temat postu: Charakter - jak odgrywac? Odpowiedz z cytatem

SAlute!

Chcialbym poruszyc temat charakteru, a dokladnie jego odgrywania. Wiekszosc graczy traktuje to pole na karcie troche po macoszemu. Niby jest, niby trzeba wybrac, ale wplywu nijakiego na zachowanie nie ma. Popatrzmy na taki charakter (moj ulubiony:) chaotyczny-neutralny. Typowy szaleniec. W teorii najlatwiejszy do wcielenia w praktyce jeden z najciezszych charakterow. Udawanie szalenca podczas sesji jest dosyc uciazliwe, gdyz musisz przekladac swoje widzimi sie nad racjonalizm dzialan, dobro grupy etc. etc.
To tylko krotki przyklad, o kazdym z typow moznaby sie rozpisywac. Dobre postacie (niezgodne z samym jadrem etyki graczy, eh? :) zle - brzmi fajnie ale ile nas tak naprawde chce byc zly? neutralny - kto z was byl podczas caly czas zycia neutralny? opowiadal sie zarowno bo stronie dobra jak i zla?
Jak widac charakter ma (a przynajmniej powinien) miec duzy wplyw na zachowanie. Ale to trudne. Co sadzicie o poszczegolnych archeotypach?

Break On Through
Dragar
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Morfinista
Demon Pospolity


Dołączył: 15 Lut 2004
Posty: 95
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-10-2004 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za Podręcznym Słownikiem Przeciętnego Poszukiwacza Przygód w Przeciętnej Grze Fabularnej (MiM 11/97):

Charakter - największa zagadka gier fabularnych. Każdy poszukiwacz przygód twierdzi, że ma inny charakter, a wszyscy zachowują się tak samo.

A teraz cos od siebie:
Niestety moje doświadczenia ograniczają się do Młotka, gdzie wybór charakteru jest trochę ograniczony w porównaniu do D&D, ale jednak jakieś porównanie mogę zastosować co do odgrywania charakteru postaci. Raz np. miałem (nie)przyjenosć widzieć jak elfem grała osoba, która nie potrafi być dobra, atakowała czasem z własnej onicjatywy i wcale nie zależało jej na pomaganiu innym itp.

Mnie osobiście najbardziej pasuje postać neutralna-zła jeśli chodzi o złodzieja - pracuje sam, tylko dla własnych korzyści, lub wraz z Gildią dla kożyści wspólnej, ale pewnie tylko dlatego, że wtedy ma plecy i informacje o robocie, choć dla tego przykładu mój złodziej jest idealistą.

Choć ostatnio przyszła mi do głowy postać drwala (w WFRP), którego charakter można opisać jak chaotyczny neutralny - kompletny szaleniec.

Natomiast co do postaci całkowicie neutralnej, to muszę przyznać, iż udało mi się takową stworzyć, teraz jak na to patrzę z perspektywy czasu. Nie opowiedziałem się nigdy całkowiecie ani po stronie dobra ani zła, choć w sumie walczyłem w dwóch bitwach z chaosem i wróciłem z odsieczą do wioski atakowanej przez skaveny (nie udało nam się jej obronić), choć nic mnie tam nie trzymało poza obietnicą, którą dałem, iż wrócę, ale też pod postacią wilka zagryzłem całą małą wioskę, uciekając z lochów jadłem ludzkie mięso, oszalałego człowieka, który i tak by nie dotarł do wyjścia, zabiłem człowieka, żeby odiąć mu rękę, aby się wydostać z klatki, w której było nas wielu (taki dobry niedobry uczynek, wiecie, mokre szmaty, kij [w tym wypadku ręka] i obwiązyjemy dwie kraty szmatą mokrą od krwi, żeby była bardziej wytrzymała i ręką robimy dźwignię skręcając i wyginając kraty ku sobie i tak kilka obok siebie i da się wydostać). Posuwałem się też do drobnych łajdactw, jak i małych dobrych uczynków, ale zawsze pozostawałem neutralny co do osądu, chociażby jako sądowy szampierz. Mógłbym tak w nieskończoność, ale chyba na tym zakończę.
_________________
"Violence is the last refuge of the incompetent."
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 14-10-2004 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem pole charakter powinno być wypełniane tylko przez doświadczonych graczy i to pod warunkiem, że prowadzi ich bardzo dobry MG. W innych przypadkach deklarowanie charakteru stwarza tylko niepotrzebne problemy podczas sesji...
Uważam, że sam pomysł z określaniem charakteru jako praworządny/neutralny/chaotyczny/dobry/zły jest nienaturalny, a nawet bardzo sztuczny.
Człowieka nie można określić jako dobrego lub złego, bo tak naprawdę człowiek jest i taki i taki, zależnie od warunków w jakich się znajduje, lub od praw moralnych którymi go oceniamy.
To samo odnosi się do uporządkowania wewnętrznego człowieka.

Dlatego Ja odkąd pamiętam ignoruje pole charakter na karcie i będę je ignorował dopóki twórcy systemów nie wymyślą jakiegoś lepszego sposobu skatalogowania ludzkich zachowań.

Jeśli chodzi o twoją postać (ostatnia którą opisujesz) Morfinisto, to twierdzisz, że odgrywałeś charakter neutralny... polemizowałbym na ten temat, bo wg. mnie to raczej pasowałoby użyć słowa zły.... a nawet zły do szpiku kości.... Ale co tam.... Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.... A charakteru człowieka jak świat szeroki i wysoki, nie da się i nigdy nie będzie się dało określić jednym lub dwoma wyrazami...

Kończąc dodam też, że nie widzę żadnych plusów w określaniu charakteru postaci (chyba że w grach komputerowych), a za to dużo minusów... I tyle.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 14-10-2004 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

charakter 1. zespół cech odróżniających dany przedmiot, osobę, zjawisko od innych. 2 zespół cech psychicznych (moralnych, etycznych) określających sposób kontaktów danej osoby z innymi ludźmi, jej sposób bycia. 3 postać literacka wyraziście zindywidualizowana.

to było hasło ze słownika

Aachi - zgadza sie, ustalenie charakteru nie jest zbyt naturalne ani tym bardziej proste, bo w przeciwnym razie wszystkie filozoficzne pytania - jacy jesteśmy i dokąd zmierzamy nie miałbyby wielkiego sensu. Istoty myślące tak samo ludzie jak i zwierzęta nie sa monolitami psychologicznymi, inaczej wszyscy bylibyśmy szablonowi i czarno -biali.
Różnimy sie, bo każdy z nas reaguje, myśli i czuje inaczej, nawet w obliczu tej samej sytuacji. Co więcej, na jedną sytuacje w zależnosci od nastroju ta sama osoba moze zareagowac za kazdym razem inaczej.
Czy to znaczy ze zachowała sie niezgodnie z własnym charakterem? Nie koniecznie. No bo kto to ma oceniać?

A jednak pewniej czujemy się kiedy znajdziemy sobie klasyfikację. To dlatego założyliśmy ze paladyn musi byc praworządny- dobry.
Pamietajcie jednak, ze to lakoniczne określenie wyznacza jedynie kierunek charakteru bohatera.
Bohater musi uznać, kiedy zachowuje sie zgodnie z własnym sumieniem.
Problem jednak w tym, że uznalismy, że jest obiektywne dobro. To wedle tej zasady elfy mają byc dobre.
Tylko na litosć boską kto obiektywnie potrafi oceniać? Nie istnieje bezwzględny obiektywizm, a jesli ma byc on względny znaczy ze jest zwyczajnie subiektywny. Subiektywny znaczy indywiduwalny.
Możemy jedynie liczyc na umiejętnosc odróżniania dobra od zła.

dragar - co to archeotyp? i jak sie ma do charakteru?

Osobiście uważam, ze tworząc postac trzeba sobie ustalic jakie sie ma tendencje bo neutralnosc to jest w ogóle jakieś nieporozumienie według mnie.
W trakcie gry okaze sie wszystko przeciez. Nawet to, czy postac nie zmieni sie na lepszą lub gorszą.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 14-10-2004 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z wypowiedzią Elf w 100%.

Ps. Co nie pozostaje w sprzeczności z moją poprzednią wypowiedzią, a raczej ją uzupełnia Uśmiech
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
GreK
Demoni Władca


Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 378


PostWysłany: 14-10-2004 18:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgodze sie z Aachi, ze ustalanie charakteru bohatera powinnismy zostawic dla doswiadczonych graczy i takiegoz MG.

Ale np. Palladyn jako praworzadna i dobra postac, postepujac wbrew swemu charakterowi moze stracic czesc swoich zdolnosci jesli nie wszystkie.

Kaplan chaotyczny zly, holdujacy zlym bogom moze stracic ich przychylnosc jesli spelni dobry uczynek.

Tak ze nadawanie swoim bohaterom charakteru ma swoj sens w pewnych sytuacjach.

Jest to wyzwanie dla doswiadczonych graczy.

Kto potrafi grajac palladynem poswiecac sie bezinteresownie? Wejsc do wioski zarazonej cholera narazajac swe zycie? Oddac zebrakowi ostatniego miedziaka? Oddac sie w rece strazy miejskiej nieslusznie posadzony o kradziez gdy mozna bylo wyjechac niezauwazonym z miasta?

To jest przygoda, ktora zmusza nas do grania poprzez pryzmat charakteru naszej postaci.

Nie kazdy to potrafi.

W Altirionie gra u mnie postac, ktora z zalozenia gracza jest postacia dobra. Nie zastanawiajac sie dlugo rzucila sie na bestie, ktora miala zabic i tak juz ledwie zywego chlopa. Dodam, ze wiedziala, ze w starciu z nia nie ma wlasciwie szans. Lecz takie zachowanie wynikalo z charakteru odgrywanej postaci.
_________________
szukam postaci do nowego projektu psycho - horror: grek@va.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 14-10-2004 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grek - twoja postac okazała się być postacią heroiczną nawet bym powiedziała. Ważyła się na szaleńczy krok.
I właśnie to jest przykład tego, jak łatwo popaść w skrajności. Fajnie jakby nie trzeba było zawsze rzucac sie ratowac ludzi kosztem wlasnego zycia, zeby być uwazanym za dobrego człowieka.

To samo z pojęciem zła. Jak ma sie zachowywać zła postac? Ma demonstrowac na kazdym kroku to zło? przecież nie w tym rzecz, zeby mordować z pianą na pysku i kraść.
Zło czai się pod maska dobra. I właśnie myślę, ze kapłan o złej naturze, który potrafi robić dobre uczynki, by zjednac sobie ludzi a potem ich zdradzic jest perfidniejszy niż ten, kto otwarcie zionie nienawiścią.
Z takiego postępowania bogowie zła moga być podwójnie zadowoleni.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 14-10-2004 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakby to powiedzieć. To profesja paladyn narzuca określony sposób postępowania! Paladyn musi pomagać innym, ryzykować i ogólnie być frajer, bo jest paladynem! Gdyby postępował inaczej to by już nim nie był... I określanie charakteru paladyna jest ... zbędne, bo charakter jest już dawno określony... Jest to charakter paladyński ;P

Co do kapłana złego boga wyjaśniła Ci już Elf...

I nadal uważam, że nie ma sensu określać charakteru swojego bohatera.
A nawet jest to szkodliwe.... Bo uwierz mi Grek. Nikt poza tobą napewno nie wie lepiej jak ma się zachowywać twoja postać... A napewno nie jest to podręcznik....

Właśnie największą bolączką podziału charakteru jest to, że jak gram wojownikiem i MG zmusza mnie do wybrania charakteru - to przy wyborze dobry, MG zgodnie z mechaniką ucina mi punkty doświadczenia, bo zabiłem dziecko z nożem. No to zmieniam na neutralny. A MG mi po punktach doświadczenia, bo jak ja mogę dać całą zarobioną kase na dom samotnej matki... Itd. Przypadków negatywnych wybierania charakteru można mnożyć dużo. A człowiek dobry czasami ma zły dzień...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
dragar
Demon Pospolity


Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 73
Skąd: 6 Krag Piekiel (Rzeszów)

PostWysłany: 14-10-2004 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SAlute!

No no coz za piekna dyskusja sie nam tu rozwinela :)

Wpierw odpowiem na pytania: Elf archeotyp - neologizm stowrzony przezemnie ok 7:30 w pracy, zanim napilem sie kawy :) Wyrazam tym cos co stanowi podstawe, przyklad etc etc. Co do ma do charakteru? A ma. W podreczniku sa przedstawione przykladowe zachowania danych charakterow. Mozna sie na nich lekko wzorowac, utworzyc ogolna sciezke myslenia.

Co do charakteru - to uwazam ten wymysl za cos, co umozliwia dopelnienie postaci, a nie jej definicje. Nie jest priorytetowym wspolczynnikiem, ze tak to okresle, a raczej czynnikiem wspomagajacym. Nadajacym glebie.

Co do postaci neutralnej, to za taka uwazam osobe ktora owszem, nie opowiada sie po ktorejkolwiek ze stron, ale dba tez o naturalny balans dobra i zla. Znaczy to ze opowie sie po strronie tej, ktora w tej chwili jest w defensywie.

Charakter postaci wg mnie moze sluzyc za pewnego rodazuj przypomnienie, ukierunkowanie na pierwotnie wybrana sciezke odgrywania bohatera. W zadnym wypadku nie ustala twardo regul postepowania. Nie zapominajmy o mozliwsci zmiany charakteru postaci podczas gry - maja na to wplyw nasze poczynania.

Przepraszam za literowki - opuszki mnie bola(cholerna skretka sstp kat. 6;)

Break On Through
Dragar
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 14-10-2004 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dragar napisał:
Co do charakteru - to uwazam ten wymysl za cos, co umozliwia dopelnienie postaci, a nie jej definicje. Nie jest priorytetowym wspolczynnikiem, ze tak to okresle, a raczej czynnikiem wspomagajacym. Nadajacym glebie.
...
Charakter postaci wg mnie moze sluzyc za pewnego rodazuj przypomnienie, ukierunkowanie na pierwotnie wybrana sciezke odgrywania bohatera. W zadnym wypadku nie ustala twardo regul postepowania. Nie zapominajmy o mozliwsci zmiany charakteru postaci podczas gry - maja na to wplyw nasze poczynania.


No to w takim razie mamy takie samo zdanie. Jeśli określamy charakter to tylko dla samego siebie i wszystko ok. Byle tylko w ten nasz charakter nie właził w buciorach MG z podręcznikiem w ręce.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 15-10-2004 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiec chyba wszyscy zgadzamy sie w kwestii charakteru:)

Ja tylko powiem o jeszcze jednej istotnym warunku jesli chodzi o charakter postaci w Zapomnianych Krainach.
Jako, ze jest to świat heroiczny, bardzo ale to naprawdę bardzo źle się gra postacią która za cel powzieła sobie tylko knucie i spiskowanie, rzucanie kłód pod nogi towarzyszom, wieczne kłamstwa i inne takie.

Heros w Krainach to bardzo poważna sprawa. Każdy kto twierdzi ze nie ma znaczenia jakimi postaciami sie gra, po prostu nie ma pojecia o specyfice Krain.
No, chyba ze gra sie jednostrzałówkę, gdzie nie przywiazuje sie zbytnio do postaci.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
GreK
Demoni Władca


Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 378


PostWysłany: 18-10-2004 9:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aachi napisał:
przy wyborze dobry, MG zgodnie z mechaniką ucina mi punkty doświadczenia, bo zabiłem dziecko z nożem. No to zmieniam na neutralny. A MG mi po punktach doświadczenia, bo jak ja mogę dać całą zarobioną kase na dom samotnej matki...


IMHO to jest charakter neutralny? Confused

Zacznę może od tego, że ja też nie zmuszam graczy do wybierania charakteru. Ciężko jest grać zgodnie z nim bo często trzeba robić coś przeciwko sobie.
Może jednak być to dla ambitniejszych wyzwanie. Grać kogoś innego. Wbrew zdrowemu rozsądkowi. Zastanowić się co zrobiłaby postać o takim charakterze jaki wybraliśmy?

Zgadzam się, że w rzeczywistości nie ma ludzi, którzy są "dobrzy" lub "źli". Istnieją odcienie szarości lub nawet pojęcie "dobra" jest względne w zależności od punktu patrzenia.

Lecz RPG nie jest rzeczywistością. Gramy herosami. Gramy często bohaterów nieskalanych. Dlaczego nie mogą być zatem Ci "dobrzy" i Ci "źli"?

Oczywiście bez przymusu. Dodam raz jeszcze. Nie wszyscy (może większość) woli grać nie będąc zmuszanym do trzymania się/wyboru charakteru postaci. Jednak Ci, którzy chcą się podjąć tegoż mają niełatwe zadanie lecz jakże ciekawe.
_________________
szukam postaci do nowego projektu psycho - horror: grek@va.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
 
GreK
Demoni Władca


Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 378


PostWysłany: 18-10-2004 9:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elf napisał:
Jak ma sie zachowywać zła postac? Ma demonstrowac na kazdym kroku to zło? przecież nie w tym rzecz, zeby mordować z pianą na pysku i kraść.


Oczywiście. Zgadzam się w zupełności. Nie twierdzę, że złe postacie nie mogą być przebiegłe. Cool
_________________
szukam postaci do nowego projektu psycho - horror: grek@va.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 18-10-2004 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I reasumując wywody stwierdzam, ze większość graczy gra zgodnie z charakterem który można określić mianem ZACHŁANNY DOBRY Uśmiech
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 05-04-2005 0:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trochę pociągnę rozmowę.

Elf napisał:
I reasumując wywody stwierdzam, ze większość graczy gra zgodnie z charakterem który można określić mianem ZACHŁANNY DOBRY Uśmiech


Język2 tiaaa, dobre podsumowanie.

Grek też dobrze stwierdził, że w końcu rpg to nie prawdziwe życie i czasem można być naprawdę praworządnym dobrym pomijając kwestię, czy jest to w ogóle możliwe.

Ale chciałem napisać o czymś innym. A w zasadzie nawet o innym systemie. Mianowicie chodzi mi o Legendę 5 Kręgów - system, który uważam za najlepszy na świecie i nikt mi nie wmówi, że tak nie jest. No i w kwesti charakteru postaci L5K również pokazuje moim zdaniem najlepsze rozwiązanie. Tu po prostu nie ma rubryki "charakter". Jest za to lista 20 pytań, na które gracz powinien odpowiedzieć (choćby sobie) w trakcie tworzenia postaci. Oczywiście niektóre z nich można pominąć. Oczywiście doświadczony gracz może pominąć je wszystkie. Oczywiście... Te 20 pytań pozwalają świetnie stworzyć charakter postaci, jej zachowania w określonych sytuacjach, jej światopogląd i dewizy życiowe. To prawda, że L5K jest specyficznym systemem - postacie żyją w świecie wysoce zhierarchizowanym, gdzie każdy ma swojego pana i to na kilku szczeblach. I tak należy słuchać cesarza, bo to cesarz. Należy oddawać cześć daimyo klanu, bo to daimyo klanu. To samo dotyczy głowy rodziny (baaaaardzo szeroko rozumianej), ojca czy swojego mistrza - nauczyciela. Do tego mamy kodeks bushido, który w zasadzie dokładnie opisuje jak powinien się zachowywać samuraj. Dodajmy nauki shintao, czyli powiedzmy filozofie, czy etykę.

Te 20 pytań pomaga ustalić(w dużym skrócie), kogo gracz ceni najbardziej, komu jest najwierniejszy i czyje rozkazy wykonywać najpilniej. W D&D takiej hierarchi nie ma, więc te pytania można o kant stołu rozbić. Warto jednak zamiast zmuszania graczy do decyzji dobry/neutralny/zły*, praworządny/neutralny/chaotyczny* (*niepotrzebne skreślić), stworzyć własną listę pytań, na które gracz przy tworzeniu postaci ma odpowiedzieć. To naprawdę pomaga i uwierzcie mi, że sama zabawa przy odpowiadaniu pozwala wpaść na pomysł fajnej postaci i ... To po prostu dobry sposób.

HAWK
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Modified by Bojo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group