Terra Inc0gnita
Forum Terra Inc0gnita
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 Statystyki    Regulamin

Paladyn - założenia profesji

 
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 26-08-2005 12:12    Temat postu: Paladyn - założenia profesji Odpowiedz z cytatem

Paladyn w wyobraźni każdego jawi się jako rycerz w lśniącej zbroi na bojowym rumaku - co to odgłosów bitwy sie nie uleknie, przemierzający świat w poszukiwaniu zła wszelkiego, by zrobić z nim porządek raz na zawsze.
Paladyni poruszają się w pojedynkę, gdyż błogosławieni przez bogów nie muszą sie złego obawiać. Maja wielkie moce nie ustępujące kapłanom, a przy tym wzbudzają podziw i szacunek, mają dworskie maniery, trochę wykształcenia no i skutecznie walczą.

Długa droga czeka jednak każdego, kto zechce zostać rycerzem zakonnym. Chodzi przeciez o opanowanie wielu umiejętnosci ale i sprostanie wymaganiom finansowym. Koszty szkolenia i utrzymania takiego rycerza są spore - koń bojowy i ekwipunek to luksus, na który paladyn musi posiadac własne środki, bo jako idealista nie może brać kasy od wieśniaków za pokonanie smoka. No, chyba ze to bardzo bogaci wieśniacy.

Paladyństwo więc to profesja elitarna - dostępna synom szlacheckim, tudzież innym możniejszym członkom społeczeństwa.
Paladyn, by wzbudzał szacunek musi zachowywać się obyczajnie a nade wszystko musi miec prezencję (charyzme, ogładę itd).
Jeśli więc pochodzi z możnego domu nie bedzie miał problemów ze znajomością etykiety czy heraldyki, z rozmową i nawet dyplomacją.

Paladyn szkoli się w Zakonie Paladyńskim - jego wolą jest wola zakonu, któremu wolę objawia bóg.
Idea wszystkich zakonów jest walka ze złem, ale metody zależą od typu zakonu np:.
Zakon Ilmatera woli zapobiegać złu i nad walkę przedkłada pomoc potrzebującym, z kolei Zakon Helma woli niszczyć niż naprawiać skutki,
zaś paladyni Tyra potrafią wykorzystać swe wpływy i szukają sojuszników do walki - często przewodzą organizacjom militarnym.

Takżde domeny walk mogą być różne:
Zakon Sune specjalizuje się w niszczeniu wszelkiej ohydy - głównie nieumarłych. Podobnie paladyni Kelemvora. Zakon Torma słynie z dbałości o moralność, a Lathandera z dbałości o wizerunek paladyństwa.

Paladyni początkowo poddawani są próbie, przez co ich drogi wiodą przez cały Faerun.
Można ich spotkać samotnie przemierzajacych Krainy, ale też w towarzystwie poszukiwaczy przygód.
Ostatecznie paladyn jednak - jeśli nie polegnie w walce - wraca do swych obowiązków rodowych, bądź zostaje w Zakonie by szkolić kolejne pokolenia obrońców.

Najbardziej znanym paladynem jest Piergeiron Paladinson - Jawny Lord Waterdeep, który swe umiejętnosci wykorzystuje przewodząc Lordom, by nie stracili z oczu tego co dobre i sprawiedliwe dla mieszkańców.

Na koniec jedna uwaga dla tworzących postać paladyna.
Zakony Paladyńskie nie zajmują się sponsoringiem i nic ich nie obchodzi ze ktos poczuł wole bożą i chce walczyc ze złem. Od tego są świątynie, by szkoliły kapłanów.
No chyba że ktoś już czuje wielką wolę bożą by być paladynem, to musi sobie poszukać bogatego opiekuna.
Nie ma jednak co robić sobie tu problem na siłę. Wystarczy szlacheckie pochodzenie.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
tabar
Wielki Demon


Dołączył: 11 Maj 2004
Posty: 601
Skąd: Lublin

PostWysłany: 26-08-2005 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki Elf za informacje,

Wkrótce powinnien napisac, cos w stylu historii postaci, moze bez jakis konkretow geograficznych, bo swiat za malo znam, a i Tobie chyba latwiej bedzie wsadzic postac tam gdzie Ci pasuje. Aha i jesli mozna cos o Zakonie Helma, bo to co znalzlem na sieci, to malo mi pasuje do niszczenia.
pzdr
Tabar
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 26-08-2005 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym niszczeniem chodzi o fakt zapobiegania powstania zła niż takiej pomocy na jaką nastawione są zakony leczące. Generalnie Helm jest wrogiem bogów zniszczenia i chaosu, a jego główny przeciwnik to nowo odrodzony Bane.

Helmici do przede wszystkim straznicy, sam Helm nazwany jest Strażnikiem albo Czujnym, postrzegany jest jako bóg bezkompromisowy i zasadniczy, a to z racji wielkiego brzemienia jakie dźwiga. Mówi się o nim, że to bóg pozbawiony emocji i nie przejmuje się problemami moralnymi gdy w grę wchodzi ochrona tego, co zostało mu powierzone.

Kościół Helma od zawsze był podporą dla ludów Północy, jednak po czasie kłopotów, kiedy bogowie zostali strąceni ze Sfer wiara więź z nim osłabła nieco.
Ostatnio jednak wiara znów zyskuje na sile za sprawą paladynów i ich umiejetności bojowych. Nawet miejsca kultu Helma przypominają twierdze, i w istocie, często spełniają funkcje obronne.

Kapłani i paladyni Helma noszą czerwone płaszcze oraz wypolerowane i błyszczące, pełne płytowe zbroje. Armia takich wojowników potrafi zrobić nie lada wrażenie na przeciwniku, tym bardziej, że Helmici to świetnie wyszkoleni wojownicy.

Dogmat:
1.Nigdy nie strać zyskanego zaufania.
2. Bądź czujny. Stój, czekaj i pilnie obserwuj.
3. Bądź sprawiedliwy.
4. Chroń słabych, biednych, rannych oraz młodych.
5. Znaj swych wrogów. Przewiduj ataki i zawsze bądź gotów.
6. Dbaj o posiadaną broń, by mogła spełnić swą rolę gdy ją o to poprosisz.
7. Staranny plan przynosi większy efekt niż pospieszne działanie.
8. Dokładnie wykonuj rozkazy, chyba ze stoja one w sprzeczności z przykazaniami Helma.
9. Bądź lojalnym, doskonałym i nieskalanym strażnikiem i obrońcą.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Modified by Bojo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group