Terra Inc0gnita
Forum Terra Inc0gnita
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 Statystyki    Regulamin

BURZA MÓZGÓW - ŚWIAT OGÓLNIE
Idź do strony 1, 2  Następny
 
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> System TerraInc0gnita
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 03-05-2006 2:48    Temat postu: BURZA MÓZGÓW - ŚWIAT OGÓLNIE Odpowiedz z cytatem

Skoro nikt nie pokusił się o założenie wątku, to ja to zrobie. Uśmiech

Chyba każdy się zgodzi, że powinniśmy zacząć dyskusje od ogólnego określenia świata. Narazie tylko luźne pomysły, propozycje itp...
Jak już każdy powie co chce i na co ma ochotę, to wybierzemy najlepsze (najciekawsze) rozwiązania i je dopracujemy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 03-05-2006 8:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem, ze to nieelegancko tak post, pod postem... ale co tam. Jak jednego ekstra posta nabije, to nic się chyba nie stanie.

Razem z Elf dyskutowaliśmy troszke o świecie na gg i wpadliśmy na kilka ciekawych pomysłów. Przedstawie te które mi przypadły do gustu, a które pamiętam... i kilka moich własnych, którymi jeszcze z nikim się nie podzieliłem.

System oczywiście fantasy. Dla mnie pasuje by był troche dark, bo świat w moim przekonaniu jest zły, mroczny i niebezpieczny... Może nawet bardzo dark? (i reality Uśmiech)

No ale jedźmy dalej.... Jeśli chodzi o mape polityczną to myślę, że obejdziemy się bez wielkich imperiów... zwykłe księstwa, monarchie, czy inne w te deseń... najlepiej małe, to dużo ich będzie Uśmiech

Podobnie jak w średniowieczu, każda nacja ma swój język, ale jest też jeden uniwersalny, coś jak łacina.

Jeśli chodzi o rasy zamieszkujące świat, to istnieją tzw. wodniacy... Inteligentne morskie ssaki, mieszkające w podwodnych miastach. Są dość nieprzychylne ludziom, a nawet wrogie... Przez większość ludzi uznawane za wymysł, lub legende.
Z drugiej strony całkowity brak elfów. Po pierwsze oklepane, a po drugie te super inteligentne, mądre, włądające nadzwyczajną magią istoty we wszystkich systemach okazują się cieniasami którzy po 200 latach życia niczego nie umieją (poza filozofią... ale mędrkować to każdy potrafi).
Więc ja bym elfy out.

No i zastanawiam się cały czas nad rasą którą moglibyśmy bić jako ludzie... może coś z zieleni? Gobasy? Orki?

tabar napisał:
Kolejne pytanie czy wprowadzamy bron palna, tytaj sporo fajnych rzecyz mozna by zaczerpnac z Arcanum.


Ja byłbym za brakiem broni palnej....


Dobra narazie wystarczy, bo się nikomu czytać nie będzie chciało.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 03-05-2006 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. Swiat fantasy musi byc, w odmianie mrocznej tez - w końcu wszystkim gra się lepiej w systemach realistycznych.
Jestem za odwzorowaniem realiów zycia na wzór jesieni średniowiecza, a więc z rozkwitem miast, nauk itd.
Podział administr. na księstwa to naprawdę dobry pomysł, zwłaszcza że taka struktura pozwala prowadzic w miarę niezależną politykę każdemu władcy.

2 Jestem tez za stworzeiem wolnych miast nadmorskich - coś na wzór hanzy niemieckiej z XIV - XV w. Hanza to po prostu zrzeszenie miast kupieckich - nie koniecznie wolnych. Stowarzyszenie miało słuzyc wypracowywaniu wspólnej polityki handlu na danym obszarze, a wiadomo - gra toczyła się o grubą kasę.
To zrzeszenie miast rządziło się swoimi prawami, mogło nawet wystawić wlasną armię, więc w zasadzie można mówic ze tworzyło państwo w państwie.
Dla naszego świata zrzeszenie miast oznaczałoby dodatkowe możliwości tworzenia intryg, jako że interesy hanzy nie zawsze szły by w parze z interesami królestwa i księstw.

3. Mieszkańcy
Rasy fantasy sa znane i ostateczny wybór będzie jeszcze dyskutowany.
Ale jak napisał aachi, ciekawym pomysłem jaki przedyskutowlaiśmy moglo by być wprowadzenie wodniaków jako przeciwwagi dla ludzkiej rasy.
Wodniacy moga być bardzo inteligentną rasa, ale ograniczoną z racji niemożności zycia na lądzie.
Wodniacy będą strzegli swych tajemnic podwodnych miast, a głównym celem ich bytnośc ma stac się dazenie do zatopienia lądu. Będą wiec szukac sprzymierzeńców na powierzchni. Według ich mitologii świat powstal z wody i powinien do niego powrócić.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
tabar
Wielki Demon


Dołączył: 11 Maj 2004
Posty: 601
Skąd: Lublin

PostWysłany: 04-05-2006 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

1. Wodniacy jak najbardziej, ale moze pod inna nazwa, wybaczcie, ale chyba nie tylko mi wodniacy kojarza sie z grupa ludzi ubranych w sztormiaki i pilujacych "Zagnajcie nam dzis hiszpanskie dziewczyny!!!" Big Grin
2. Elfy - klasyczny elfy takie jak z WH itp rzeczywiscia sa Roll Eyes sorry Elf Big Grin, jednak mnie zawsze podobaly sie elfy Sapkowskiego, ew. postacie elfow z Loddos War. Moze wreszcie stworzybysmy elfy zimne, okrutne obeznane z mieczem i magia na poziomie ludzkim. lwaczace o zycie, wladze, na polu bitwy brudne krwia i kurzem, a nie obce z jednego bieguna lesnie ludki wachajace kwiatki i speiwajace piosenki, z drugiego jakies chore okrutniki latajace z dwoma szablami vide WH i tancerze wojny.
3. Osobiscie wprowadzenie wroga w stylu zielonopodobne stworki upraszcza fabule gry i systemu. Po co wpsolny wrog, skoro ludzie wystarzajaco wyzynyja sie miedzy soba, co przy systemi wielu ksiestw plus panst "nieludzkich" sprawdzi sie IMVHO znakomocie. Owszem mozemy dac jakas kraine w stylu Pandemonium, ale niech to bedzie rodzaj podcienie, wewnetrzenj znizlizny zrodla mocy przesycajacej swiat zywych, anie kraina skad splywaja bandy kolesi z mniejsza lub wieksza siekiera.
4. Hanza badz monopolistyczna gildia kupiecka, jak najbardziej, cos na ksztalt panstwa bez granic i ziemii, jednaczacego ludzi intersu, ktorych bronia jest wszechmogacy pieniadz.
5. Co do broni palnej, obejdzemy sie bez niej, w dodatku mniej broblemu w ew. mechanice.

pzdr
Tabar
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 05-05-2006 2:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Brak broni palnej to rzeczywiście mniejszy problem w mechanice. A i fabularnie będzie chyba lepiej.

Już to pisałem w wątku głównym, ale powtórze, bo tu jest tego miejsce. Co wy na to, żeby nie było żadnych innych ras poza ludźmi. Jak się rzekło ludzie stanowią dla siebie największe zagrożenie. Tym bardziej w świecie tysiąca księstw i małych państewek. Inne rasy ludzie chyba wymyślają, żeby łatwiej było ze wszelkimi urozmaiceniami. Ale ruozmaicać można również bez tego. Wystarczy maksymalnie skomplikować relacje między ludźmy, czy to na poziomie indywidualnym czy zbiorowym, i już nie ma potrzeby wymyślania innych ras.

A jeśli nie podoba się ten pomysł, to jestem za wizją elfów jako takich prawie zwykłych ludzi. Podobnie należałoby zrobić z innymi rasami. Niech różnią się od siebie w zasadzie tylko wyglądem fizycznym i ewentualnie dostępem do pewnych rzeczy. Jestem przeciw tradycyjne warhammerowsko didikowskiej wizji elfów.
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-05-2006 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli zrezygnujemy z innych ras, nie bedzie nasz system mial nic wspólnego z fantasy, a jedynie stanie się kolejną kreacja spod szyldu historical fiction. Pytanie - czy tego chcemy?

Można zrobić zimny świat w którym jedynie ludzie organizują sie w stronnictwa i obozy - ot choćby jak to było pokazane w grze Thief - były trzy potężne grupy - Straznicy wiedzy i magii zarazem, druga organizacja o nazwie Hammers czyli młotkowi Uśmiech stawiajaca na postę techniczny połączony z magią i na koniec grupa o wdzięcznej nazwie Poganie, czyli trochę brutalni druidzi wykorzystujący naturę do swych celów.
Świat jest w Thiefie tak mroczny, jak tylko można sobie wyobrazic, a gra polega na wydzieraniu sekretów poszczegolnym stronnictwom i wchodzeniu z nimi w układy.

Tylko teraz pytanie - czy wszystko ma się sprowadzac do bratobójczych wojen? Dużo lepiej gra się ze świadomością, że sa rasy tworzace odmienne kultury, które nie myślą w taki sposób jak ludzie. Stanowią dla nich jakąś przeciwwagę. Ja wolę bić zielone goblinki, które wcale nie muszą być głupie jak but. Wystarczy, żeby sie zorganizowały w osady zaczęłśy wysuwać swoje żądania, a z zielonego mięsa armatniego uzyskalibyśmy pełnokrwistego przeciwnika Uśmiech

Gdy na swiecie zostana tylko ludzie, to świat zrobi się bardzo mroczny i nie będzie juz mial nic wspólnego z fikcją. Ja nie wiem, czy gra w takim świecie będzie sprawiała przyjemność.

A co do elfów to wcale nie musza być dedekowskie czy warhammerowe,
wystarczy że pozbawimy je nieśmiertelnosci i sprawa się odrobine wyklaruje.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 05-05-2006 10:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też coraz mniej przepadam za standardowymi rasami wprowadzanymi do większości systemów fantasy. W naszym systemie chciałbym uniknąć wtórności. Lepiej już stworzyć coś nowego i ciekawego...

Świat w którym są tylko ludzie, tak jak Elf powiedziała, będzie bardzo mroczny. Bardzo nie lubię, jak gracze na przykład wymyślają wyszukane tortury w celu wyciągnięcia informacji, a nie zastanowią się nawet przez chwilę jaki wpływ to będzie miało na psychikę ich postaci. Nie można tak hop-siup i główka odrąbana Uśmiech
Dlatego moim zdaniem powinniśmy stworzyć choć jedną rasę - wroga ludzkości - na której gracze będą mogli wyładowywać się do woli.
Poza tym RPG może też przekazywać pewne wartości młodym ludziom. Jeśli tacy kiedyś graliby w nasz system to wolałbym, aby to były wartości pozytywne.

tabar napisał:
1. Wodniacy jak najbardziej, ale moze pod inna nazwa, wybaczcie, ale chyba nie tylko mi wodniacy kojarza sie z grupa ludzi ubranych w sztormiaki i pilujacych "Zagnajcie nam dzis hiszpanskie dziewczyny!!!"

Szanty rulezzz Uśmiech A tak na poważnie, to jest to jeszcze chyba nazwa robocza. Przyjdzie czas, to wymyślimy im ładniejszą.
Elfy zarówno w Sapku jak i w systemach fantasy, wydają mi się wzięte z konwencji tolkienowskiej.... Więc ja tak naprawdę różnicy nie widzę Uśmiech
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-05-2006 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elfy sa wzięte z mitologii germańskiej gdzie jako istoty nieśmiertelne i z nadprzyrodzoną moca dysponowały magią i mogły robić różne sztuczki. Tolkien tylko zdjął im skrzydelka i postawił na ziemi, co uczyniło zeń bardziej półbogów, jako że władały magią i znały nature.
Ciekawe że już w mitach rozóżniano elfy świetliste i mroczne. Jak widac od setek lat niewiele się zmieniło.
Istotą elfa dalej jest ogromna mądrośc i potencjal magiczny doskonalony przez wieki.

No a co z krasnoludami i trollami?
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 06-05-2006 2:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli już zdecydujemy się na inne rasy, to w takiej wizji, o jakiej była mowa wyżej: psychicznie są podobne do ludzi i głównie różnią się fizycznie. Mogą też być różnice bardziej społeczne. Na przykład elfy są typowymi samotnikami, którzy łączą się w pary tylko w okresie hmnn .. lęgowym. U krasnoludów mamy matriarchat i żadne inne rozwiązanie nie wchodzi w rachubę. Skolei gnomy mogą tworzyć społeczeństwa na kształt mrowisk, gdzie posłuszeństwo jest bezwzględne i liczy się tylko dobro całej społeczności lub jej przywódcy. Możliwości jest wiele - wystarczy spojrzeć na świat zwierząt.
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 06-05-2006 14:32    Temat postu: Punkty do obgadania... System Terra Inc0gnita. Odpowiedz z cytatem

Robi się niewielki mętlik. I nie wiem jak innym, ale wydaje mi się że nasz świat zmierza za bardzo do normalności, a co za tym idzie do nudności... Nie neguje niczyich pomysłów, ale powoli zaczynamy się wgłębiać w szczegóły nie mając określonych żadnych ogólników.

Dlatego prosiłbym o konkretne wypowiedzenie się każdego na poniższe zagadnienia. Możemy omawiać je po kolei, wybiórczo, albo wszystkie naraz... Ale prosiłbym, aby każdy zabrał głos w tych sprawach.
Nie przedstawiam jeszcze mojej koncepcji, bo muszę się nad nią zastanowić Uśmiech

1) Czy system ma być typowo fantasy? Dużo magii, magicznych przedmiotów, mitycznych stworzeń (smoki, jednorożce, driady, syreny, drzewce, gryfy, wróżki itd) i dużo potworów (trole, ogry, strzygi, wampiry, zjawy, duchy, orki, gobliny, krakeny, zombie, ghule itd). Do tego nie odkryte tereny (gadający las, opuszczone ruiny świątyń, podziemne labirynty, tajemnicze miasta pojawiające się raz w roku, zaczarowane polany, miejsca tajnych kultów, przeklęte, błogosławione i miejsca gdzie magia nie działa), brak techniki bądź słabo rozwinięta (jak w młotku), możliwość grania różnymi rasami (elfy, krasnoludy, gnomy, niziołki, ludzie, półelfy, jaszczurzy-ludzie, wodniaki, drowy itd) i różnymi profesjami (walczące, czarujące, złodziejskie itd)? Jeśli nie, to jaki?

2) Mapa. Gramy na całym globie, na jednym kontynencie (albo na dwóch), na wyspie (wyspach)? Jak duże to mają być tereny, jak zróżnicowane klimaty (lasy podzwrotnikowe, pustynie, dżungle)? Może podobne do naszej Europy, albo Afryki?

3) Podział administracyjny mapy. Jak robimy? Jedno wielkie, w miarę ucywilizowane imperium podzielone na okręgi? Dwa, lub więcej imperiów, zwalczające się nawzajem? Może małe niezależne księstwa? Czy są tereny niczyje rozdzielające księstwa (tzw. dzikie, albo do których ludzie nie mają wstępu)? Czy są tereny kontrolowane przez rasę nieludzi, np. państwo elfów, wodniaków, czy też krasnoludów? Czy mają być tzw. złe ziemie opanowane przez krwiożercze istoty (gobliny, orki, umarlaki)?

4) Magia. Ma być bardzo powszechną, wręcz jedna ze składowych wszechświata (pełno przedmiotów magicznych, czarujących istot, zaklętych miejsc itd)? Czy może ma jej być mało (trudno dostępna, bardzo rzadko spotykana)?

5) Wiara. Monoteizm, czy politeizm? Ingerencja bogów w świat niewielka, lub jej brak (jak w naszym realnym świecie), czy może duża (klątwy boskie, pioruny z nieba, pogadanki z kapłanami)?

6) Jak bardzo jest rozwinięta cywilizacja? Jak imperium rzymskie (drogi, miasta, milicja, rozbudowany aparat administracyjny, rozwinięta nauka i sztuka, ujednolicone ceny, dostępność większości towarów w całym imperium, służby publiczne), czy może inaczej? Czy jest niewolnictwo? Czy bezpiecznie jest podróżować? Czy są podróże dalekomorskie? Jaka broń? Miecze i łuki, czy istnieje proch więc i pistolety? Może cywilizacja podobna do japońskiej? A może praktycznie wszędzie dzicz, z wysepkami jakiejś tam cywilizacji?

Ps. Mam nadzieję, że jeszcze kilka osób zechce przyłączyć się do tworzenia projektu. Uśmiech

Ps2. Po zastanowieniu, wydaje mi się, że najlepiej omawiać wyżej wymienione punkty pojedyńczo. Jak obgadamy jedną sprawę to weźmiemy się za następną.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 06-05-2006 23:09    Temat postu: Ja jestem za Fantasy... System Terra Inc0gnita Odpowiedz z cytatem

wcześniej żem napisał:
1) Czy system ma być typowo fantasy? Dużo magii, magicznych przedmiotów, mitycznych stworzeń i dużo potworów. Do tego nie odkryte tereny, brak techniki bądź słabo rozwinięta, możliwość grania różnymi rasami i różnymi profesjami?

Na wyżej postawione pytania odpowiadam: tak, tak, tak, tak i tak.

Ja chciałbym system fantasy, czyli magia, stworki, różne rasy i profesje. Nie mam jeszcze zdania jak ma działać magia i wyglądać reszta (jakie stwory, lub profesje), ale chciałbym aby to było.

To oczywiście tylko moja propozycja i niecierpliwie oczekuje opinii innych.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Bojo
Site Demon


Dołączył: 01 Gru 2001
Posty: 1136
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-05-2006 10:10    Temat postu: Re: Punkty do obgadania... System Terra Inc0gnita. Odpowiedz z cytatem

aachi napisał:
1) Czy system ma być typowo fantasy? Dużo magii, magicznych przedmiotów, mitycznych stworzeń (smoki, jednorożce, driady, syreny, drzewce, gryfy, wróżki itd) i dużo potworów (trole, ogry, strzygi, wampiry, zjawy, duchy, orki, gobliny, krakeny, zombie, ghule itd)...

Jak najbardziej TAK

aachi napisał:
2) Mapa. Gramy na całym globie, na jednym kontynencie (albo na dwóch), na wyspie (wyspach)? Jak duże to mają być tereny, jak zróżnicowane klimaty (lasy podzwrotnikowe, pustynie, dżungle)? Może podobne do naszej Europy, albo Afryki?

Hmm to sprawa do dyskusji. Ale czy ziemia musi być okrągła? Może jest płaska jak stół? Ja myślę, że narazie wystarczy tylko jakaś część, jeden kontynent moze kilka wysp

aachi napisał:
3) Podział administracyjny mapy. Jak robimy? Jedno wielkie, w miarę ucywilizowane imperium podzielone na okręgi? Dwa, lub więcej imperiów, zwalczające się nawzajem? Może małe niezależne księstwa? Czy są tereny niczyje rozdzielające księstwa (tzw. dzikie, albo do których ludzie nie mają wstępu)? Czy są tereny kontrolowane przez rasę nieludzi, np. państwo elfów, wodniaków, czy też krasnoludów? Czy mają być tzw. złe ziemie opanowane przez krwiożercze istoty (gobliny, orki, umarlaki)?

Ja jestem za właśnie różnorodnością i dzikością. Czyli rożnorodność państw/księstw/plemion/ziem niczyich będoących pod władaniem ludzi/nieludzi/ksiestw/plemion/dobrych istot/zlych istot


aachi napisał:
4) Magia. Ma być bardzo powszechną, wręcz jedna ze składowych wszechświata (pełno przedmiotów magicznych, czarujących istot, zaklętych miejsc itd)? Czy może ma jej być mało (trudno dostępna, bardzo rzadko spotykana)?

Ja myślę, że bez przesady trzeba to wyważyć odpowiednio. Nie może być unikatem ale tez nie może być powszechna, że każdy robi sobie herbatę za pomocą magii. Magia zawsze była troche elitarna a magowie i kapłani bardzo poważani/nienawidzeni poprostu wzbudzali silne emocje.


aachi napisał:
5) Wiara. Monoteizm, czy politeizm? Ingerencja bogów w świat niewielka, lub jej brak (jak w naszym realnym świecie), czy może duża (klątwy boskie, pioruny z nieba, pogadanki z kapłanami)?

Jak dla mnie Politeizm przez durze P

aachi napisał:
6) Jak bardzo jest rozwinięta cywilizacja? Jak imperium rzymskie (drogi, miasta, milicja, rozbudowany aparat administracyjny, rozwinięta nauka i sztuka, ujednolicone ceny, dostępność większości towarów w całym imperium, służby publiczne), czy może inaczej? Czy jest niewolnictwo? Czy bezpiecznie jest podróżować? Czy są podróże dalekomorskie? Jaka broń? Miecze i łuki, czy istnieje proch więc i pistolety? Może cywilizacja podobna do japońskiej? A może praktycznie wszędzie dzicz, z wysepkami jakiejś tam cywilizacji?

Co kraj to obyczaj. Jedne rejony są bardziej rozwinięte inne mniej. Wszystko zależy pod czyim panowaniem znajduje się dany region
_________________
--< gg: 217168 -|- e-mail: bojo@ti-rpg.pl -|- WWW: www.elf.tio.pl >--
Uderzył grom, | Błysnął piorun, | A potem zgasły gwiazdy. | I księżyc spadł z nieba.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Bojo
Site Demon


Dołączył: 01 Gru 2001
Posty: 1136
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-05-2006 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Buzz napisał:
U krasnoludów mamy matriarchat i żadne inne rozwiązanie nie wchodzi w rachubę.

Rozwiń temat bo nie bardzo rozumiem. Czyli, że u Krasnoludów rządzą kobiety Pytanie Pytanie Pytanie

Definicja Matriarchatu
Kod:
Matriarchat to hierarchiczny ustrój społeczny i polityczny, w którym władzę sprawują kobiety. Termin ten został wprowadzony przez Johanna J. Bachofena w 1861 roku w jego dziele Das Mutterrecht.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Matriarchat

Definicja Patriarchatu
Kod:
Patriarchat to ostatni okres ustroju wspólnoty pierwotnej, w którym dominujące stanowisko zajmuje mężczyzna stojący na czele rodu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Patriarchat_%28ustr%C3%B3j%29

Jakoś nigdy nie słyszałem o królowej krasnoludów /a wiem coś o nich w końcu jestem jednym z nich/ Wink
_________________
--< gg: 217168 -|- e-mail: bojo@ti-rpg.pl -|- WWW: www.elf.tio.pl >--
Uderzył grom, | Błysnął piorun, | A potem zgasły gwiazdy. | I księżyc spadł z nieba.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-05-2006 10:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. System fantasy i co do tego nie powinno być watpliwości. Fantasy z możliwościa istnienia różnych ras i potworów, ale bez przesady z tymi magicznymi stworzeniami.

2. Mapa - jeden większy stały ląd ciekawie ukształtowany i mnóstwo wysepek na oceanie.
Ląd musi byc na tyle duży, by mógl pomiescić ludzi i krasnoludy, których nie wyobrażam sobie żeglujacych po morzu.
Elfy moga spokojnie zasiedlać jakąś wyspę. W ogóle świat wyspiarski dawałby spore możliwości gry.

3. Administracja. Juz pisałam o tej kwestii, ale uzupełnię myśl. Jeśli to dark fantasy, to bardzo pasowałaby koncepcja powiedzmy rozbicia dzielnicowego. Mogłaby istniec rzesza księstwewek wyemancypowana z jakiegoś nieistniejącego już królestwa.
Do tego mocno obstaję przy hanzie miast nadmorskich, które byłyby prawdziwa ozdoba świata. Miasta to możliwości handlu i nauki, a więc wyższy poziom życia dzięki żegludze.

Oczywiście pozostaje kwestia nieludzi - gdzie beda życ, czy w pełnej asymilacji, czy będa tworzyc jakieś swoje struktury.
Być może konwencja dark fantasy wymagałaby odrobiny dystansu ras do siebie.

4. Cywilizjaca. Stopień zaawansowania technicznego nie powinien być chyba zbyt wysoki, jednak druk mógłby byc znany, albo dopiero co wynaleziony, jednak wciąż drogi. Dostępnośc towarów dobra tylko w większych skupiskach ludzkich.

Siłą napędowa świata powinny być miasta, w których będzie rozwijal się handel - stad powinna być jedna moneta uznana za powszechny srodek płatniczy.
Towary którymi miasto będzie handlowac będa pochodzic z całego świata, wiec reszta lądu nie bedzie pokrzywdzona.
Poza tym miasto powinno mieć cechy rzemieslnicze, uniwersytet dokładnie na kształt średniowiecznego.
Poza tym swoja rolę powinny miec światynie, ktore prowadziłyby szpitale i leprozoria (bo w końcu epidemie rzecz powszechna).


5. Magia - świat powinien być magiczny ostrożnie.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
tabar
Wielki Demon


Dołączył: 11 Maj 2004
Posty: 601
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-05-2006 23:31    Temat postu: Re: Punkty do obgadania... System Terra Inc0gnita. Odpowiedz z cytatem

aachi napisał:

1) Czy system ma być typowo fantasy? Dużo magii, magicznych przedmiotów, mitycznych stworzeń (smoki, jednorożce, driady, syreny, drzewce, gryfy, wróżki itd) i dużo potworów (trole, ogry, strzygi, wampiry, zjawy, duchy, orki, gobliny, krakeny, zombie, ghule itd). Do tego nie odkryte tereny (gadający las, opuszczone ruiny świątyń, podziemne labirynty, tajemnicze miasta pojawiające się raz w roku, zaczarowane polany, miejsca tajnych kultów, przeklęte, błogosławione i miejsca gdzie magia nie działa),


Taaaaaaaaaaaaak.

Cytat:
brak techniki bądź słabo rozwinięta


Osobiscie bylbym za technika na poziomie XVI w Europie czyli mamy druk, mamy proch i jakas bron palna, ale sie przy niej nie upieram.

Cytat:
[b], możliwość grania różnymi rasami


jestem za i to bardzo

Cytat:
różnymi profesjami [/b](walczące, czarujące, złodziejskie itd)


A tutaj to bym spauzowal, nie szedlbym tropem WH a wrecz przeciwnie np 4 klasy: szeroko pojety wojownikow, czarodziejow, kaplanow, lotrzykow, ew. dodatkowo czlowiek z nikad, badz obiezyswiat, a gracz sam tworzy postac poprzez jej rozwoj historie, decyzje i czyny w grze, przylaczanie sie do gildii, dobor towarzyszy.


Cytat:
2) [b]Mapa. Gramy na całym globie, na jednym kontynencie (albo na dwóch), na wyspie (wyspach)? Jak duże to mają być tereny, jak zróżnicowane klimaty (lasy podzwrotnikowe, pustynie, dżungle)? Może podobne do naszej Europy, albo Afryki?


Zaczalbym od glownego kontynentu (klimatycznie to bardziej AZ/ja Big Grin bo mamy wszystko od mroznej Syberii, po tropik)i jakis wyspiarzy a reszta w dodatkach Wink

Cytat:
5) Wiara. Monoteizm, czy politeizm? Ingerencja bogów w świat niewielka, lub jej brak (jak w naszym realnym świecie), czy może duża (klątwy boskie, pioruny z nieba, pogadanki z kapłanami)?


Ja jestem za glownym kultem po jednym na strone dobra i zla plus lokalne. No i pozwolilbym zyc ateistom. Ingerencja bostw i jej stopien zostawilbym juz MG, graczom i scenariuszom.

Na pyt 6 odpowiem pozniej i szerzej.

I jeszcze dwa zdania odnosnie innych wypowiedzi.

Popieram Elfa co do Hanzy, ja rozszerzylbym to na inne gildie wplecmy w klimat fantazy cos na ksztalt cyberpunkowych zaibatsu - gildie bedac panstawami w panstwach, wynajmujacych wojownikow, czarodziejow itd, nawet co slabsze panstewka moga byc marionetkami w rekach poszczegolnycch gildii.

Co do obiektu do bicia, jestem przeciwny jednej (czy wiecej) rasie zlej i wrogiej z definicji, bo to jest taka rasa. Jestem za wrogiem, ale wrogiem ktorym staje sie z wyboru kult religijny, gildia o mrocznych zapedach, organizacja przestepcza, rebelia... ale IMVHO niech to bedzie twor wielorasowy. Wrogiem ludzkosci nie jestes dlatego, ze jestes mniej lub bardziej rozgarnietym zielonym goblinem, ale dlatego ze z kumplami codzienie na kolacje palszujecie na surowo mozg innej istoty rozumnej. Wink

pzdr
Tabar
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> System TerraInc0gnita Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Modified by Bojo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group