Terra Inc0gnita
Forum Terra Inc0gnita
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 Statystyki    Regulamin

MAGIA - propozycje

 
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> System TerraInc0gnita
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 03-05-2006 10:32    Temat postu: MAGIA - propozycje Odpowiedz z cytatem

Jestem za wykorzystaniem prostego pomyslu magii opartej na mocy żywiołów:
wody - od której wszystko się zaczęło, symbolu życia
ziemi - podstawy świata, mocy tworzenia, natury
ognia - poteżnego niszczącego żywiołu
powietrza - nieprzewidywalnej, chaotycznej siły

Każdy żywioł ma zarówno moc twórczą, jak i niszczącą, więc nie potrzeba robic jakiś osobnych domen odpowiedzialnych za czarną i białą magię.
Wystarczy spisac odpowiednie czary.

Uwazam, że w świecie o nieco realistycznym charakterze magia powinna opierać się na czymś zrozumiałym i na co dzień namacalnym. W ogóle pomysł magii elementalnej wydaje mi się najbardziej trafiony. Nie trzeba wymyślać szkół magii z kosmosu, wystarczy rozejrzec się dookoła i czerpać ze świata.

Czary dopasowane do klas postaci - maga, kapłana, druida.
Poznanie mocy żywiołów pozwala tę moc wykorzystac, przy czym każda z tych profesji będzie to robić zgodnie ze swym przeznaczeniem.
I nie jestem za robieniem kombosów z łączenia czarów z zywiołów.
Każdy czarodziej powinien władać jedną moca.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
tabar
Wielki Demon


Dołączył: 11 Maj 2004
Posty: 601
Skąd: Lublin

PostWysłany: 04-05-2006 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pomysl magii opartej na zywiolach wydaje sie rzeczywiscie najbardziej logiczny i latwy do adaptacji na rzecz systemu.
Nie jestem specem w tym temacie, ale chcialbym wtracic kilka uwag.
Przed wszystkim nie wproadzalbym jak to jest np WH zadnych "skladnikow" czarow, czyli jakis tam zloty mloteczek, pioro kruka itd.
IMVHO zdolnosc rzucania czarow najprosciej uzasdanic moca wrodzona i spotegowana szkoleniem = czarodzieje, badz moca uzyskana przez potega wiary w danego Boga, ew. otrzymowanej z tego powodu od rzeczonego Boga. W ten sposob mamy tutaj dwa stasty Zdolnosci Czarodziejskie i Wiara. Tyle, ze wg mnie pwostaje tu rzdzwiek, ktory chyba zawsze byl stats Wiara pownnien byc silnie uzalezniony od odgrywania postaci, podczas gdy zdolnosci magiczne juz duzo mniej. Jednoczesnie odszedlbym od schematu magia kaplanska = medycyna magiczna, dajmy garaczon kaplanom ofensy, defensy itd. Calosc bedzie zalezala od systemu religii jaki powstanie monoteizm czy politeizm. Pluralizm religijny czy dominacja jedej religii byc moze siegajaca nawet inkwizycji, skoro mamy miec dark.

Magia czarodziejska osobiscie zaproponowalbym model Sapkowsko-Potterowski Wink jak pialem moc wrodzona (dlaczego ktos ja ma a inny nie, czy bedziemy tworzyc do tego teorie czy pozostawimy to jako tajemniczy dogmat??) plus szkolenie. Czary rzucane poprzez formuly i gesty.

pzdr
Tabar
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Elf
Demoni Władca


Dołączył: 11 Gru 2002
Posty: 1028
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 04-05-2006 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do komponentów do czarów to tez jestem za bazowaniem na gestach i formułach, natomiast można dopieścić magię natury, tworzenie eliksirów, artefaktów itd.
Zauwazcie, że koncepcja magii zywiołów łączy magię i naturę w jedno.

A ze szkoleniem to chyba jasne, że albo się ma potencjał magiczny, albo nie. Jeśli się go nie ma, to można co najwyżej nauczyć się jakiś sztuczek, ale prawdziwa magia musi się objawic w bohaterze.


Podoba mi się ten pomysł z Wiara. Moce pochodzace od bogów wiążą ich ze światem, a to sprawia, że moc boska jest bardziej namacalna, rzeczywista.
Zauważcie, ze dotad nie bardzo się przejmowano w grach ceremoniami, swietami bogów, karami boskimi itd.
Ale o kapłanach powinniścmy podyskutowac w dziale religia, bo to powazna sprawa.
_________________
MISTRZ PODZIEMI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 05-05-2006 1:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do czterech żywiołów, to oczywiście zgadzam się z tym pomysłem. Jakże mógłbym postąpić inaczej, skoro właśnie takie rozwiązanie jest w L5K. Tam jest jeszcze krąg pustki łączący w sobie te wszystkie cztery i będący w pewnym sensie nadrzędnym wobec nich, ale to już można sobie odpuścić.

A co wy na to, żeby sobie w ogóle odpuścić podział na magów, kapłanów, druidów, zaklnaczy, czarodziejów, wróżki, wiedźmy i inne takie. Po prostu mamy osoby, które potrafią zmieniać prawa fizyki i jak to nazwiemy, to już nasza brocha. Można do tego dorzucić wątki religijne na zasadzie - mag ognia oddaje temu żywiołowi cześć, bo dzięki niemu jest kim jest. Dzięki temu będziemy mieli 4 grupy ludzi posługujących się czarami i tyle.

Zgadzam się (co w zasadzie wynika z powyższego), że do rzucania czarów nie potrzeba żadnych srebrnych młotków, skrzydeł nietoperza czy kwiatu paproci zerwanego w noc przesilenia wiosennego. Tylko formuły i gesty. Można się zastanowić przy tym, czy nie wprowadzić magii imion, która daje ciekawe możliwości.
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Bojo
Site Demon


Dołączył: 01 Gru 2001
Posty: 1136
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-05-2006 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Buzz napisał:
A co wy na to, żeby sobie w ogóle odpuścić podział na magów, kapłanów, druidów, zaklnaczy, czarodziejów, wróżki, wiedźmy i inne takie. Po prostu mamy osoby, które potrafią zmieniać prawa fizyki i jak to nazwiemy, to już nasza brocha. Można do tego dorzucić wątki religijne na zasadzie - mag ognia oddaje temu żywiołowi cześć, bo dzięki niemu jest kim jest. Dzięki temu będziemy mieli 4 grupy ludzi posługujących się czarami i tyle.


Jestem za rozdziałem magii od magii kapłańskiej. Fajna sprawa jest jak jest tych bogów kilku czy kilkunastu. Ale o bogach podyskutujemy w innym temacie.
Jaka by była różnica miedzy kapłanem ziemi a magiem ziemi? Czy przyzwanie żywiołaka równało by się przyzwaniu boga?

Co do składników to można sobie darować do czarów prostych ofensywnych czy defensywnych ale przy czarach mocniejszych np. przyzwanie żywiołaka, stworzenie magicznego przedmiotu to jednak jestem za tym aby były potrzebne składniki.
_________________
--< gg: 217168 -|- e-mail: bojo@ti-rpg.pl -|- WWW: www.elf.tio.pl >--
Uderzył grom, | Błysnął piorun, | A potem zgasły gwiazdy. | I księżyc spadł z nieba.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
 
fallen
Demon


Dołączył: 03 Sie 2003
Posty: 140
Skąd: Kielce

PostWysłany: 05-05-2006 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie, ze zrezygnowanie z podzialu na magow, kaplanow itp jest zupelnie niewykonalne, poniewaz w zasadzie nie byloby roznicy miedzy magiem a kaplanem danego zywiolu.

Ponadto uwazam, ze specjalnie dla kaplanow powinna byc dostepna magia duchowa, zycia albo biala, jak sobie to nazwiecie, oferujaca zaklecia ktore nie naleza w zasadzie do zadnego zywiolu, np Blogoslawienstwa, leczenie itp.
Jako przeciwwage dla tej magii mozna wprowadzic magie destrukcyjna czy czarna, ktora bedzie zawierac w sobie czary destrukcyjne jak Zaglada, Wskrzeszenie Szkieletow czy cos w tym stylu.

Dodatkowo wszystkie czary mozna podzielic na kregi, zeby czary silniejsze nie byly dostepne dla nowicjuszy.

Wybaczcie ten 'traktat o magii' Jezyk, ale zywo sie tym interesuje i bardzo bym chciala sie tym zajac Uśmiech
_________________
---}fallenAngel{---
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
 
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 06-05-2006 2:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bojo. Przyzwanie żywiołaka nie będzie przyzwaniem Boga, lecz wykorzystaniem sił natury. Taki żywiołak jest przy "całej ziemi" czymś małym i kruchym.

Fallen. Właśnie o to chodzi, żeby nie było różnicy między magami i kapłanami. Osoby posługujące się magią będą wykorzystywały odwieczne moce natury zklęte w czterech żywiołach. Czy je nazwiemy magami czy kapłanami, to nie gra żadnej roli. W tej wizji nie ma miejsca na inne magie (jak biała czy czarna). Wymienione przez ciebie czary można spokojnie dopasować do któregoś z żywiołów. Na przykład czar leczenia do wody, a ożywienie do ziemi. W każdym żywiole będą te dobre, złe oraz neutralne czary. A to jakie z nich będzie wykorzystywała postać to już od niej zależy.

Można oczywiście zarzucić ten pomysł i wprowadzić podział na "profesje" władających magią. W takim wypadku jednak proponuje odejść od tradycyjnego podziału na magów i kapłanów i stworzyć ich wiele odmian. Kilka przykładów. Wróżki to takie osoby, które wykorzystują czary do badania przeszłości i przyszłości. Druidzi - nie pozostaną druidami, czyli wykorzystują moce natury, z którą obcują na co dzień. Zaklinacze potrafią dzięki czarom kontrolować zwierzęta, w pewnym stopniu również ludzi. Wiedźmy będą specjalistkami od przeklęstw i ożywiania zmarłych. Czarnoksiężnik potrafi przyzywać demony, a mag rzucać kule ognia i inne takie. To jest tylko przykład i nie pisałem tego z jakąś rozwagą - pokazuję jakie mamy możliwości. W tym jednak systemie nie będzie miejsca na podział magii na 4 żywioły, lecz na różnego rodzaju szkoły. To też jest jakieś rozwiązanie.
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
aachi
Wielki Demon


Dołączył: 29 Lis 2001
Posty: 792
Skąd: Hawick w Szkocji

PostWysłany: 07-05-2006 12:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Buzz napisał:
...A co wy na to, żeby sobie w ogóle odpuścić podział na magów, kapłanów, druidów, zaklnaczy, czarodziejów, wróżki, wiedźmy i inne takie. Po prostu mamy osoby, które potrafią zmieniać prawa fizyki i jak to nazwiemy, to już nasza brocha. Można do tego dorzucić wątki religijne na zasadzie - mag ognia oddaje temu żywiołowi cześć, bo dzięki niemu jest kim jest. Dzięki temu będziemy mieli 4 grupy ludzi posługujących się czarami i tyle.


Ciekawy pomysł... Zawsze denerwował mnie podział czarów zależnie od profesji... Niby strasznie kapryśna i nie poznana siła... a jaka wybiórcza za to Uśmiech Temu damy taki czar, a temu taki... A co będzie jeśli mag zakochany w naturze zamieszka w lesie wśród druidów? Ano niestety... jak ktoś umie firebola, to już ze zwierzętami nie pogada... Bo nie!

Oczywiście z drugiej strony, nudno będzie mając tylko jedną profesje czarującą...

Co do typowych składników (jak w warhamcu) to też jestem przeciwny. Skrzydła nietoperza i oczy ważki dobre są dla dzieci w bajkach Uśmiech

Ale znowu podzielam pogląd Boja, że silne czary wymagają dodatkowych przedmiotów, przygotowań itp... Chociażby kryształów które będą przechowywały moc potrzebną do wykonania czaru (takie kondensatory Uśmiech ), albo jakiejś świętej relikwii, która pozwoli otworzyć bramę między wymiarami (bez niej cholernie trudno)... itd.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
tabar
Wielki Demon


Dołączył: 11 Maj 2004
Posty: 601
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-05-2006 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Coz ja jestem za zminimalizowaniem postaci magicznych do czarodziejow i kaplanow. Bo...
podzialy nawet podstawowe sa sztuczne i narzucone, nie ma magii bialej i czarnej... sa ludzi praktykujacy jeden rodzaj albo drugii, nie dlatego ze jest taki podzial tylko dlatego, ze wybrali taka droge przez zycie... magia "zakazana" jest dostepna dla wszystkich to postac wybiera czy jest cos dla niej zakazane czy nie. Nie rozumiem dlaczego potezny demonolog nie moze rzucic banalnego czaru leczacego, bo rzekomo to nie jest z jego specjalizacji, kregu itd. Zobaczcie, ze w komputerowych grach glownie RTS dla wyrownania nawet nekromantom dano czary pseudo leczacace.
Jako przyklad uparcie bede podawal magow u Sapkowskiego, co i jak rzuca mag zalezy od jego mocy, wyszkolenia i charakteru tudziez potrzeby danej chwili. Ew. specjalzacje powinny skutkowac bonusem do danego czaru, np.: jesli postac jest badaczem smokow to dostaje bonus do czarow rzucanych na smoki, jesli zywiolow to czarow opartych na zywiolach itd itp.... nigdy nie moglem zrozumiec dlaczego kregi/szkoly nakladaja takie ograniczenia na czarodziejow, gdzie to co robia zalezy wylacznie od ich mocy.
Co innego wlasnie kaplani tutaj rzeczywiscie jakis dobry bog, moze sie wkurzyc jesli jego kaplan zaczyna sie paprac nekromancja i bach robi mu kuku.
Dlatego wlasnie proponuje nie dawac kaplanom zadnych zdolnosci magicznych tylko ceche wiara, ktora bedzie uzalezniona od odgrywania postaci. MG moze jej nadawac wartosc liczbowa w swoich notatkach (prawdopodobienstwo wysluchania modlitwy??) i tutaj kolejna moja wizja poziom kaplana, pozycja w hierarchii nie odgrywa roli jesli chodzi o moc odzialywania nadnaturalnego (jak zwiemy tak zwiemy czarow, magii czy inaczej) tzn jesli niskopoziomowiec wykaze sie dobrym odgrywaniem kapalana to i on sprawi ze sie rozstapi morze, jesli postac jest biskupep/glownym szamanen itd, ale MG ocenia jego wiare na niska, to czarowac moze jedynie za pomoca pochodni i skutkow zjedzenia grochowki = odmiana fireballa.

Czyli dla czarodzieja decyduje moc (stats) i kosci, dla kaplana jaki obraz jako wyznawcy danego boga stworzyl.
co za tym idzie dla czarodziejow mamy formuly, ksiegi i poprostu czary dla kaplana nie, wiec troche jak mowi Aachii nie byloby magii kaplanskiej, kaplan sie modli o cos w danej chwili i albo bostwo mu to zesle albo nie, ale modlic sie moze o co mu sie spodoba. Nie bedzie wiec tekstu rzucam na Urlyka mniejsze uzdrowienie tylko mialby sie modlic do Wielkiej Matki Uzdrowicielki o wyleczenie przebitego boku Urlyka i na ile sobie zasluzyl tyle dostanie.


Co do skladnikow do czarow, jesil tworzymy przedmiot magiczny to musimy miec przynajmniej przedmiot, a dalej zawrzec w nim zaklecie minimum, opatrzyc runami itp, dalej aby otrzymywac coraz potezniejsze przedmioty, umiescic w nim cos o mocy magicznej (pioro feniksa itp), zaklac wen magiczna istote itd.
Co do "superczarow" typu przestawienie gory aby nie zaslaniala zachodu slonca Wink czarodziej potrzebuje jakiegos dopalacza/kondensatora mocy magicznej = innych czarodziejow, artrefaktow, w ktorych zakleto moc magiczna, istoty magicznej wspomagajacej go swa moca np.: dzin (wiem to tez z Sapka, ale musze sie przyznac ze lata temu bylem dosc aktywnym czlonkiem list "Sapek", na Falkonie prowadzilem konkurs wiedzy o tym swiecie itd, jednym slowem mialem pier@#$lca i chyba teraz mi wraca Big Grin).

Uff... alez sie rozpisalem Uśmiech

pzdr
Tabar


Ostatnio zmieniony przez tabar dnia 16-05-2006 17:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Buzz
Demoni Władca


Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 1342
Skąd: Toruń

PostWysłany: 16-05-2006 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tabar mnie przekonał. Czary maga zależą tylko od jego statsow i kosci, a magia kaplanska od laski boga (nie musi się to ograniczać do "raz w miesiącu"). I bez sztucznych ograniczeń. Fajnie - podoba mi się.
_________________
http://farmersi.pl/index.php?idp=160352

Uderzajac pierwszy, uderzasz ostatni

Kiedy jesz, jedz. Kiedy czytasz, czytaj. Kiedy czytasz przy jedzeniu, czytaj przy jedzeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum Terra Inc0gnita Strona Główna -> System TerraInc0gnita Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Modified by Bojo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group